SPELET

Januari 15, 2009

Förra veckan beställde jag 2 nya böcker. Igår kom de.

Den första var Pinocchio-effekten. En bok som enligt Henrik Diamant & Mikael Zethelius innefattar "130 sanningar om hur du funkar"...

Bok nr 2, skriven av Neil Strauss, var Spelet.

En del tycker att man som tjej inte ska läsa den. Andra säger tvärtom. Några tycker den är suverän, andra ser det som rent nonsens. Just därför har jag valt att läsa den. För att skapa mig en egen uppfattning.

Eftersom att jag redan nu vet med mig att det kommer bli en hel del diskussioner kring denna bok, vill jag med ett citat välkomna er in i min värld.



DET SOM FÖLJER
ÄR EN SANN
HISTORIA.
...............

DET HAR VERKLIGEN HÄNT.
...............

Män kommer att förneka det.
Kvinnor kommer att betvivla det.
Men jag ger er sanningen här,
osminkad, sårbar och oroande äkta.
Jag ber er om förlåtelse i förväg.


HATA INTE SPELAREN...
HATA SPELET.



Let the game begin.
Melan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0