Jantelagen

September 18, 2008

Tro fan inte att du är något!

Tro fan inte att någonting någonsin ska gå bra för dig. Du ska särskilt mycket Inte tro att du kommer att lyckas med någonting den här veckan. Vad du än gör, vad du än tar dig för, kommer allting, hur som, sluta i katastrof. Du är värd ungefär lika mycket som skiten under min sko... Och jag har inte ens klivit i bajs!

För er som inte vet var pepparn växer... så kan jag berätta det.

Det är i centrum av helvetet. Där befinner jag mig.

Inte nog med att jag knappt vågar sätta mig framför ratten längre (fast det gör jag ju ändå, mot min vilja), snart vågar jag inte ens kliva ur sängen. Ingenting har gått bra den här veckan, allting som över huvud taget kan gå fel, har gått fel.



Kom hem efter på tok för många timmar på jobbet. Hade räknat med en halvdag eftersom jag har en tidig-utav-bara-helvete-dag imorn... men nej. Jag kom hem vid 19.

O inte kan jag släppa jobbet nu heller. För imorn ska jag  lägga en matta alldeles själv... montera ihop en omöjlig produktmöbel... Alldeles Själv! Om jag någonsin tidigare sagt att jag vetat vad stress är, så ljög jag.

Om veckan fortsätter som den hittills gjort - i starkt stigande riktning på olyckskurvan - så rasar möbeln ihop som ett WorldTradeCenter lagom till att sista biten skall sättas på plats.

O hur mycket jag än försöker släppa det, jobbet, gnager en känsla i magen. Någonting essentiellt för eventet saknas i lastbilen, jag har ingen aning om vad det är... jag bara vet det!



Så jag tänkte då - innan det blev mörkt - jag går ut o springer. Vanligtvis är det bästa sättet att skingra tankarna. Musik och en löptur. Det kan heala det varigaste magsår.

Men tro fan inte att det skulle gå vägen. Min mp3 är spårlöst försvunnen... det enda jag hittar är fronten på den, playknappen. Den låg lös på golvet...

O nu har det hunnit bli bäcksvart ute.

Tro fan inte att du är något. Värdelös.

Kommentarer
Postat av: Sandra, you true partner in crime

Baby! Du är ju världens bästa Michaela! Du är din vikt värd i guld! Jag lovar dig att allt finns i lastbilen, möbeln kommer inte rasa ihop, mattan aldrig så enkel att lägga. Om någon kan klara av det här är det du! Någon gång måste oturen vända ;) Och imorn är det ju konsert också! Koppla loss och slappna av nu, I got faith in you!



ses imorgon vännen! Kram kram

2008-09-18 @ 21:06:09
URL: http://silverdelfinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0