Höst

September 1, 2008

Det är höst...
Officiellt är det höst. För kalendern slog just september. Inte nog med att vi är inne i årets nionde månad (kvinnor bär foster så här länge i kroppen!! innan de ploppar ut... HERREGUD säger jag bara... det är ju en hel evighet! Det har passerat en vinter, en vår och en sommar sedan årskiftet... Nio månader. Lång tid. Att dem orkar..??)


Men september måste inte nödvändigtvis betyda höst. Jag minns år då indiansommarn levt långt in i oktober. Det är möjligt att antalet ryms mellan handens fem fingrar. Men de har existerat.

Det är bara en tidsfråga innan stickade koftor är ett måste och att leta fram ficklampan är en nödvändighet varje gång man ska lyckas fippla upp cykellåset trots att klockan inte är mer än fem på eftermiddagen... Sakta men säkert gulnar löven för att sedan falla till marken och bädda in alla små blomster tills de knoppar upp nästa vår igen.

Hur nära hösten än hunnit smyga sig på, hur länge den än har legat i luften har jag inte märkt av det... förrens idag.


För just idag. Idag. Flyttade enckasson ner till Kalmar. På riktigt.
Först idag insåg jag...
Det är mörkt nu.


MξLAN

Kommentarer
Postat av: henke

det är mörkt och tomt här nere :/

va inte samma sak som förra gången då du va me här.. dock har jag träffat alla i koridoren nu men hey they aint no fun



where are thou?!

2008-09-02 @ 16:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0