The legend of the Fall

September 9, 2008

Och som legenden säger...
När jobbet sätter igång tar immunförsvaret semester!

Så lagom till en hektisk höst insjuknar var o varannan kotte. Typ jag...

Virriga virus vet inte vad de vill. Vad som till en början var lite kittlande i gomseglet övergick till brutal halsonda. Strax därefter tog det hissen upp till bihålorna, vilket inte bara har resulterat i ihärdigt snytande, det har gjort mig till ett rikspucko också.

För inte är det lätt att vara smart...
när tusen Måsten snurrar i huvudet, i ett huvud som redan är sprängfyllt med snor. Att man på kuppen varken Ser (ögonen rinner) o inte heller Hör (ständigt lock, som att åka tåg in och ut 24/7 i sthlms tunnelbanesystem) väger inte direkt upp. Kroppen är segare än en geléråtta...

---
Har hört att varje gång man nyser, svimmar man. Typ en nanosekund. Eller var det att hjärtat stannar? Nej det var nog hicka... Men iaf, summan av kardemumman: jag har vart avsvimmad många nanosekunder!
---

Familjen virus tog sig sedan friheten att - på min bekostnad - boka en härlig semester i mina lungor. Förhoppningsvis blir den inte långvarig. Jag hoppas att de drunknar i slem-tsunamin...

Ett besök hos doktorn känns överdrivet när man lika gärna kan få bästa medicinen ordinerat av kollegorna: "Stanna hemma. Ta det lugnt. Drick thé. Kurera dig..."

Och OM jag har kurerat mig! I nästa inlägg får ni resultatet...



Häck väck våt fläck!
MξLAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0