Donkens nya frittar o Bordell Albelle

September 26, 2008

Göteborg

Melan är deppig...
McDonkens nya frittar går inte att ketchup-doppa!! Pappbägarna är way too small.
Pommesfritten för stora.

---

Sen är hon ytterligare deppig...

Vadå Hotell Albelle? My ass... Bordell Albelle är vad det är!

Har ni någon gång sett Lilja 4-ever så... aa.. då vet ni Precis hur jag känner mig.

Instängd. I ett litet rum. Överbelamrat med möbler.

Personalen är otrevlig.
Färgskalan, jag skulle nog vilja likna den med en regnbåge. Fast så fult att det är kriminellt. Röd heltäckningsmatta (eller en gång i tiden var den nog röd), illblå väggar, knallrosa gardiner...
Inte nog med att rummet är petite!...
De utnyttjar bordell-rummen som lagerlokal. Allt från gamla släktklenoder från rysslands 1700tal till en gigantisk tv, 42tum eller nåt (inte skärmen då alltså, 42tum DJUP).
På 10kvm har de lyckats klämma in: en hylla, 2 lampor (varav den ena e sönderböjd i kontakten), en sekretär, ett litet bord, en mormors-stol, en annan ful blå stol, en tv-möbel, en jättestor tv och en pytteliten säng. Det var bara prylarna på golvet... Väggarna ska vi inte tala om!
Toaletten då... Ja, man duschar i princip i toaletten.

Utanför entrén står 3 indier o röker braj, mellan puffandet försöker de tala något som skulle kunna vara engelska?
I korridoren utanför ligger 2 polacker (möjligtvis ryssar eller urkainare) o målar dörrlister. Det stinker färg.
Även städerskan (också hon från landet för länge sedan) spökar runt där. Om hon inte är inne på mitt rum det vill säga. För det är hon. Titt som tätt. När man minst anar gör hon oväntat besök... (jag har Inte givit henne en extranyckel!) Ska det fortsätta såhär får jag nog ta kuta ner på stan o inhandla ett paket Gevalia...

Restaurangen/Frukostserveringen har jag - trots ivrigt letande - inte lyckats hitta än.
När jag vänligt frågade den servicemindade receptionisten (bordellmamman) svarade hon snäsigt: "Den ligger här på plan ett, bakom en utav dörrarna. Men den är låst. Vi öppnar den imorn"

Jag har inte den blekfetaste NÄR frukosten serveras, inte heller VAR. Jag väntar med spänning på vad som gömmer sig bakom "den där dörrn"... En påse nötter och en köttig korv, någon? 

Genom de igensmoggade fönsterrutorna har jag beskådat en av mina grannar, de nästkommande 3 dagarna. Låt mig presentera:

One and only - Mister Godfather.
Mörk kostym. Cigarr. Grått bakåtslick. Fet. Läskig...

Göteborg. Odinsplatsen. Baldersgatan.
Var tog alla glada Glenn vägen?


Hellre en dansk skalle än Balders balle.
MξLAN

Kommentarer
Postat av: henke

Ja glenn bor ju inte på odinsplatsen, glenn BOR i gbg, dvs glenn har lgh eller hus där......



Sen ang rummet så har jag ju sett det o skulle nog kalla det nice med tanke på hur mitt ser ut (dock bara för några timmar till).

Men skulle iofs inte ha rosa gardiner till blåa väggar..



Du får stå ut, det är inte lång tid kvar på hotellet, look from the bright side, less then a week left, sen är du prinsessan på FJÄRTEN!



PUSS

2008-09-26 @ 18:37:54
URL: http://hencke.blogg.se/
Postat av: melan

Byt lakan innan jag kommer!!!!!

2008-09-26 @ 18:40:13
Postat av: melan igen

INTE bruna!!! Särskilt inte randiga. Fyra nyanser av brunt... Jag vet nog hur du tänker!



Men mig går inte att lura, fartränder tar jag inte miste på

2008-09-26 @ 18:43:32
Postat av: henke

hahahahahahahaha hade ju tänkt mig 4 nyanser av brunt men nu har du förstört det, men snorgrönt eller kissgult? funkar nån av dom eller vill du ha sommar rosa eller vinter vitt?

2008-09-26 @ 18:47:14
Postat av: m

STOCKHOLMSVITT henrik, stockholmsvitt

2008-09-26 @ 18:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0