Skrattretande dålig ursäkt

Oktober 12, 2008

Sundsvall

Hypokondri eller allmän lathet?
Att jobba som eventare och demopersonal är inte alltid en dans på rosor. Klart det tär på kroppen att stå upp en hel dag. Jag har Full förståelse för att fysiken inte fungerar helt klanderfritt efter att ha stått upp 3 dagar i sträck. Jag har vart där själv, många gånger, så jag Vet. Men som uttrycket säger...

"Ger man sig in i leken får man leken tåla"
SÅ himla jobbigt är det faktiskt inte. Dessutom finns det något som kallas rast. Raster är till för att rasta kroppen. För de som inte vart fullt så aktiva på biologilektionerna så är följande - fötter, ben och rygg - aktiva beståndsdelar i människokroppen. Så att vakna den tredje och sista eventdagen av att en ur personal-trion sms'ar:

"hej. jag har så himla ont i ryggen att jag knappt kan gå. Hur ska jag göra?jag har typ inte nån känsel i benen. penny. svara i ett sms"


VADÅ SMS???????
Säg mig... N Ä R ? blev det Okej att sjukanmäla sig via sms? Okej om man ligger avdankad i fyrtioelva graders feber, med en hals så svullen att inte ens den kemiska beteckningen för syre kan passera mellan polyper och stämband. ! skulle jag kunna tänka mig att överväga acceptans av en ursäkt via sms. Men på grund av ryggsmärta? Nej du lilla gumman, den fula biter inte på mig. Försöket till "sjukskrivning" är skrattretande.

Jag kontrar med att ringa upp... och fråga om hon - i samma veva som hon förlorat känseln i benen - även tappat Talförmågan?


Visst, norrlänningar är ett segt släkte. Inte alls som oss giftiga Stockholmare (två låtar på en dag, om det är bråttom) men vafasen... Tänd till!


MξLAN

Ps För att undvika diverse missförstånd (och uthängning av vederbörande sms-terrorist) är det inte tjejen i filmen (texten) som skrivit brevet (sms'et). Med andra ord, det är alltså Inte tjejen i BigBang som skrivit sms'et... ds

Kommentarer
Postat av: henke

Bullen känsla över det hela, mycket roande måste jag säga, att vakna upp 08.30 till pennys sms som du skicka vidare var mycke förvirrande, jag trodde att det var du som hade ont i ryggen, men icke. Penny kanske borde lära sig att det troligen bara är träningsvärk, men sånt kanske man inte lär ut i nörrland kanske är nått nytt stockholms syndrom.

2008-10-12 @ 14:09:16
Postat av: Sandreen

Hade den här "penny" aldrig jobbat förr? Och säg ärligt nu... stod hon sina två första dagar i klackar? Isådafall skulle du tvingat henne jobba i dubbelt så höga klackar på tredje dagen...



Sen borde det införskaffas en sms etik... Det här är galet.. Roligt att hon bad dig svara i sms, hahaha

2008-10-12 @ 16:56:43
URL: http://silverdelfinen.blogg.se/
Postat av: mary

ÄLSKAR att hon bad dig snara i sms, vad är det liksom?? BUHU. Hahaha.

2008-10-13 @ 20:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0