Sthlm-Gbg, 1 klass

Maj 04, 2008 - Katrineholm

Tåget har lämnat Sthlms Central. På väg mot Göteborg. Och jag sitter på det...
När man heter Michaela, är universums största tidsoptimist och ordet kaos är en lika självklar del av vardagen som att vi alla någon gång föds och dör, så tar man helt enkelt inte en sån sak för givet.

-----

Imorse ringde klockan vid halv 9. Första gången.
Sen ringde den igen vid 9. Eftersom jag hade lite packning kvar att fixa samt en hårtvätt så gäller det att komma upp i tid. Så när pappa kom in vid halv 10 o frågade om jag inte borde vara uppe så fanns inget annat alternativ än att bokstavligen kasta mig in i duschen.

Trots att jag hade god tid på mig när jag nådde pendeltågsstationen blev tiden än en gång ett problem. Kön till spärren var längre än kinesiska muren. Vafan.

Sms'ade in för tågbiljett och väntade tålmodigt. Jag brukar vanligtvis inte vara den stressade personen trots mina uppenbara tidsuppfattningsproblem men när spärrvakten avverkade ungefär en passerade på 2 minuter blev oron att hinna påtaglig.

Tåget kom. Jag kastade väskan under spärren och hoppade över. Det kunde ha blivit ett mardrömsscenario. En tjej som fastnar i spärr-mojängen och faller handlöst. Tighta byxor som spricker...

-----

Första vagnen. Första klass. Som sagt, jag sitter på tåget. Jag hann. Gratis fikabuffé. Internet ingår. Plats med bord. Skulle tåget spåra ur blir jag förmodligen den första att sitta som en smälld fluga mot förardörren. 

Meeeen... Känns som att den tanken är RÄTT långt borta. Första klass. Fint som snus.

Blir en kaffe... på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0