Eurovision - Hola Belgrad

HEROGUD vilket fiasko

Jag kan ju ärligt medge att jag (uppenbarligen med alla andra svenskar o resten av europa) som vanligt trodde högre om Sverige än en 21a plats... Charlotte Perrelli i all ära, men nej. Hit men inte längre.

Har alltid haft en brinnande vilja att sälja skåne till danmark men nu vill jag inte ens det längre. Jag donerar det istället till ett land långt långt bort. Gärna till någon på andra sidan klotet, typ afrika... eller indiska oceanen. För inte ens de nordiska länderna hade stake nog att hålla norden-pakten o ge oss en fjuttig 12a... Att malta var de som gav Sverige en 12a förvånar mig inte. Redan 1999 när jag spenderade 3v där som fjorton-åring ansåg de blondiner ha samma status som en gudinna... på en piedestal.

-----

Kan trösta oss med att vi har jordens rakt upp och ner Bästa programledare - Christian Luuk. Tjejen som totalt bortgjorde sig o gav poäng till fel land... "Hon har druckit Gin&Tonic sen lunch, då blir det lite snurrigt".

Och en poängutdelare utan dess like. Björn gjorde det vi alla alltid velat göra men aldrig vågat - Drev skiten ur denna korrumperade pakt-lek. Med ett "Hola Belgrad" gav han Sverige en 12a. Helt jävla fantastiskt!

-----

Vad gäller spaniens bidrag vill jag inte ens tänka på vilka konsekvenser som komma skall. Jag ser sommar. Jag ser spaniens bidrag peppras ur alla möjliga högtalare. Jag ser en wannabe Ketchup Song. Men jag önskar - och innerligt Hoppas - att det är ett mardrömsscenario som förblir i mina tankar.

Vårens never-ending-melodifestival-kapitel är härmed avslutat. Istället blickar vi framåt... Mot en FULL(fart-framåt-håll-tätt-bakåt)SPÄCKAD fotbollssommar.... Here we go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0