DeWalt: Gbg dag ½

Maj 5, 2008 - Göteborg

Maria ligger bredvid mig och sover sött. Jag borde seriöst göra detsamma.
Egentligen typ helst redan igår. Men jag kan bara inte. Inte utan att sammanfatta det kolossalt katastrofala dygn som gått.

-----

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.
Det började egentligen redan igår då jag efter att ha träffat sandy (burnat 2h på en varsin latte och en fet morotskaka under ivrigt uppdaterande om livet), entrade Casa Johan. Kan väl säga att det inte direkt var någon dröm... snarare som att kliva rätt in i 1945-talets Hiroshima.

Utbytte några meningar men insåg snart att mat var det enda alternativet för att leva vidare till morgondagen. Blev en smarrig, aningen flottig kycklingmacka på Tintin's.

Tacksam att slippa ta morgontåget till Gbg dagen efter drog jag mitt strå till stacken och vevade runt med diskborsten till tonerna av Daughtry. Två trötta mös till det med film innan john blund bjöd in till drömmarnas land...

-----

Så idag. Börjar bra. Med endast en kopp thé i magen möter jag upp Maria vid Centralstation vid 9. Tar oss ut till Mölndal där vi har vår utbildning inför DeWalt's Nano Tour som påbörjas imorgon. Allt går fint fram till lunchen då köttfärssåsen tar slut mitt framför näsan på oss.

Får nöja oss med nåra sketna spagettistrån, en halv bakad potatis o en fjuttig majskolv.

Blir tilldelade våra färdmedel (varsin gigantisk dunderklump fylld med tools - inget att fickparka med!) o beger oss ut mot Hisingen. Meningen är här att vi ska åka i en Caravan för att ingen ska tappa bort sig. Jag ser hur de andra svänger ut på motorvägen innan jag ens lämnat parkeringen.

Med guidning via telefon hittar jag till slut rätt och hinner ikapp.

Bilar packas ur. Trailer fälls ut. Upprigg o nerplock (allt självklart bara för att TESTA inför morgondagen) beräknas vara klart till 4. Vi beger oss mot hotellet lång efter att klockan slagit 5. För att inte råka ut för samma missöde som på vägen till upprigget tvingas jag, sist i ledet, köra mot gult plus moms vid varenda trafikljus.

Jag hävdar fortfarande att det aldrig var rött. Snarare 4 nyanser av Rosa.

Väl vid hotellet får vi naturligtvis inte parkera bilarna på parkeringen utan tvingas krångla oss in ett pisstrångt, flytande P-hus. P-Arken som det så fyndigt heter. Maria o jag bestämmer oss fort som fasiken att "Vi är ett team, vi gör det här tillsammans! Vill inte repa lacken o definitivt inte köra en cabbad minivan resten av turnén".

Kommer tillbaka - TYP 8 MINUTER SENARE- varvid vi finner en P-bot på bil numero 2. Som om inte det vore nog, den är skriven en tid som inte ens varit ännu.

Förstår bara inte hur folk kan leva med sig själva när deras livsuppgift är att förstöra för andra. Gör som Uggla o nynnar med i låten om de blå... Pissfittor!

En deliciös middag o lite rötjut tillsammans med hela DeWalt-crewet förbättrar dagen något. Kvällen avslutas tillsammans med Johan o hans vän Pontus Pilates. Min väska har nämligen stått där. Hos johan. Hela dagen. När jag som mest velat ha den.

Solsvettig och äcklig ligger jag nu i sängen o väntar på att gryningen skall bli dag. Om 5h jobbar jag igen... Men jag e int bitter!

Alla heter Glenn i Göteborg...

MξLAN


ps bilder finns att ses i marias blogg för den som känner sig manad:


http://myranmary.blogg.se/1210019928_dag_1__gteborg.html

Kommentarer
Postat av: Sandreen

Som sagt, Stefan och jag fick tre p-boter på samma bil, på samma plats, vi är ganska klantiga...

Hur mås det med melan då? Allt bra?

Ta hand om dig!
kram kram

2008-05-07 @ 20:26:42
URL: http://silverdelfinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0