Back from Upsala (4th time)

Maj 2, 2008

Från Uppsala till Stockholm. Från Munkgatan till Frejgatan.

Yep, i'm back in town. Efter en solig o fartfylld valborgsvecka i Upsala, som jag nästan (utan att ljuga) vågar kalla recovery-trip. För det är precis vad det är... att umgås med farmor i dagarna 3.

Ombonad på högsta nivå. Jag menar citronvatten på sängen, eftermiddags-whirre o chirre, samtliga lagade måltider. Det är definitivt inte varje kväll man ligger i sängen innan klockan 23 o verkligen BER, på sina bara lakan, att farmor ska släcka lampan o stänga dörren så man hinner tragla sig igenom 2 sidor lektyr innan ögonen går i kors. Innan john blund hälsar en välkommen in i dimman. Den nyktra dimman. För det är sånt som bara händer i sagorna. Och hos farmor.

Gimmie one day. En dag. Låt mig insupa lite av de stockholmska avgaserna och harmonisera med den stressade atmosfären så är jag game. Back on track.

För jag har bara ikväll att låtsas som ingenting...
Imorgon är det återigen Någonting. Tillbaka till verkligenheten. Dags att ställa klockan. Tvätta. Ladda ny packning. På söndag bär det av till Göteborg. Dags att påbörja ett 2 veckor långt kretslopp i Sveas nedre regioner.

Jag säger det alla Screamfantaster farar: I'll be back!

Nu vill jag bara njuta av mitt vin, mitt orange'a hår och ljudet från Linguini's glada gäster...

MξLO


PS 1 Hörde jag någon säga Fredag? DS 1
PS 2 Hörde jag spraaak, i min mun? Japp, det var de nya torkade tunnbrödrullechipsen! Smarriga as hell. Try it out! DS 2

G'dnight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0