Vimmel-kantig

Mars 13, 2008

Jag gillar Åhléns...
Det är inte för inte som jag har ett medlemskort men att jobba där... Jag träffar så mycket folk, får väntade som oväntade besök. Folk jag förmodligen inte skulle träffa annars. Pappa gillar... som Johan Glans skulle uttrycka det.

Först kikade Ricky förbi. Lagom till lunch (efter många om och men) hittade även Enckasson till hygienavdelningen, det är inte bara jag som lider av "jag-hittar-inte"-syndromet. Blev en promenad på stan och en macka från ett ställe jag inte ens tänker nämna namnet på (pga produktplacerings-principen, jag gör det helt enkelt inte. Särskilt inte när jag tidigare jobbat där själv och Absolut inte uppskattade ägaren/chefen på stället).

Under kafferasten tog jag hissen upp till trean för att hälsa på på Herr-sko-avdelningen. Klev rätt ut på lagret.

"Hoppsan, här smyger du runt som en vålnad"  sa Fredrik när han upptäckte mig. Jajemän!

Följde med honom ut i butiken o vem fasen står då där?? Om inte allas våran kära Rix-Mark! Men hallå. Dagens överraskning. Hann med en chit-chat innan det blev dags för att jobba igen. Det blev inget kaffe.

När jag passerar vakten på väg tillbaka ser jag ett bekant ansikte. Är inte helt hundra så jag vänder om och går förbi igen. Då slår det mig o jag brister ut...

"Men det är ju du! Du har sotat skorstenen hos min mamma"


"Ja, det har jag...?" 
säger han lite förundrad samtidigt som poletten sakta singlar ner. "Ja, det har jag! Det var du och hunden... Jag minns till och med på vilken gata det var. Men jag hittar inte dit..." Näe, tur är väl det. Visserligen gillar jag oväntat besök. But hey Mister Chimney-man, i'm out of Gevalia...

Någon timme senare vankades hemgång. På väg ner i rultrappan mötte jag... Bengt-Åke! Skulle kunna säga att han är min morfar, men då ljuger jag. Han är en fd arbetskollega till min mor. Men han har funnits i mitt liv sen jag var Petite. För övrigt var han en av de två jag hälsade på på lunchen igår... Trevligt!

Sist, men inte minst så hade Stefan ett ärende på Åhlens i samband med att jag slutade. Jag skulle kunna säga att han råkade ha vägarna förbi, men då skulle jag ljuga igen. Han hade faktiskt en blind-date bokad just där. Jag är omåttligt nyfiken på hur det gick. Faktum är att det nu är 4 timmar sen och han har inte hört av sig... Jag drar slutsatsen att det gick bra...

Vi hörs o syns - när vi har reflex
MξLAN

Kommentarer
Postat av: Mary

Skönt att du fick lite sälle:)
Förresten...vad hände med inlägget om våran scoooter-safari? :)

2008-03-14 @ 09:02:10
URL: http://myranmary.blogg.se
Postat av: Sandreen

uppskattas! mail är [email protected] -vad annars?

Själv sitter jag och packar western union goddiebags,
har gjort 550, bara 950 to go....

ha de bäst! kram

2008-03-14 @ 20:59:21
URL: http://silverdelfinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0