Svineri o Griseri

Mars 14, 2008

Svineri...
Inte cool. Såg just ett inslag på nyheterna om 3-dagars griskultingar som kastreras utan bedövning. Uppfödarna själva har inte tillåtelse att göra det och det skulle bli på tok för dyrt att ta in en veterinär bara för bedövningens skull...

"Det är en nödvändighet att kastrera kultingarna eftersom köttet annars riskerar att både lukta och smaka illa. Ingen vill köpa ett sånt kött."


Det svartnar. Jag mår illa. Dags att överväga möjligheten att bli vegeterian...?




Griseri...
Med hummer till middag och Så ska det låta samt Let's Dance går ännu en fredagkväll i lugnets tecken mot sitt slut. Grisuppfödaren Karl Petter dansade sig vidare och är nu med andra ord topp tre. Frågar du mig hade jag nog hellre sett Danny kvar i tävlingen, aningen färgad i frågan...

Dock måste jag säga att den där gris-nissen är en rätt rolig prick. Han har tydligen nyligen introducerats i blogg-världen och kommentaren han la när ämnet kom på tal i kvällens program var outstanding:

"Jo, innan hade jag väl förstått så mycket som att det var... en elektronisk dagbok?"


Haha.. tänk att spendera EN dag med den karln. Vilken upplevelse! Visserligen korrekt uppfattning men han är rätt tappad bakom vagnen...flötet... typ Under...

Från Bonde söker fru till Let's Dance. Vad väntar här näst... Mensa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0