Please repeat

Mars 10, 2008

Var på konsum igår...
 O skulle köpa snus. Killen i kassan scannar in den o tar betalt och jag kan inte mer än gapa...67...K R O N O R !!! Vad Sa Du??? Sa du just det jag tror du sa? 67? What the f...?

Jag tror seriöst att han skämtar, att han råkat slå in två dosor eller nåt? Men nej...

"Du vet, tobaksskatten har gått upp"

Jag måste ha sett ut som en vanställd, sinnesförvirrad efterbliven... med ett gapskratt kväker karln ur sig att det var ett skämt.

Lugn i trosan! Trots chocken lyckas jag hosta upp ett flin... och ett skratt... och jag går därifrån!

När en dosa snurre kostar 67 spänn, då lägger jag fan-i-mej av. Inte förr - Inte senare!




Första dagen på Åhléns  - Check
Har egentligen inte haft särskilt mycket att göra idag. Blev mest samplande av sachéer då kampanjen inte sätter igång förrens på onsdag. Men jag har Stått hela dagen. Trampdynorna ömmar o mina ben är som slibbiga geléråttor.

Blev iaf en del oväntade möten. Sprang på Jakob, en gammal klassis, imorse vid centralen. Lunchtimmen spenderades på SevenEleven hos Sandy då hon höll till så nära som på Vasagatan. Björk dök upp o det blev en mini-gathering a la Rix.

Tillbaka på Å dök en annan gymnasiekompis upp. Jag promotade HTH, han Caught by Motions (på den tiden Influence). Spelning 9/4. Minns deras första låtar, som Cornelius James... Inte ett öga torrt. Fasen var bra de var... Ska bli kul att se dem live igen!

Sandy o Björk gjorde också en visit, förstås.

Måndag avklarad. Fortfarande förkyld. Aningen mer nysig än igår...

A vous souhaitez! Godnatt!
M

Kommentarer
Postat av: Sandy

Så härligt när man kan "springa" på varandra så där! Ha en underbar dag nu vännen!

kramis

2008-03-11 @ 07:51:35
Postat av: henke

hahaha fyfan, priceless!!! skulle betalat mycke för att se den minen när det stod 67kr!!

2008-03-11 @ 15:49:05
Postat av: Mary

Satan i gatan, det var dyrt!
tusen tack för lilla Horton jag fick idag, du är såå söt!! :)

2008-03-11 @ 19:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0