IKEA-kasse med Vuxenpoäng?

Elin - en av mina äldsta vänner, ja faktiskt min Första riktiga Bästis - ska
G-I-F-T-A S-I-G!


Hon är precis som jag, 23. För snart 5 år sen fick jag veta att hon var gravid. 19 år kommer hon "Michan, jag ska bli mamma". Första-gradens chockskada! Men vad lycklig jag blev, glädjetårar, för hennes skull. Idag har Prinsessan Felicia hunnit bli 4 år... lika gammal som jag och Elin var när vi som nyinflyttade från stan lärde känna varandra på D-a-g-i-s!


Sen har vi Gina, min bästa vän sen språkresan på Malta -99. Under 3veckors tid bodde vi i samma värdfamilj. Jag var 14 och hade ett år kvar i högstadiet. Gina skulle börja gymnasiet. Vi hördes en del men sågs knappt. När Gina sen gjorde en "highschool-drop-off" och vi året därpå hamnade i samma klass i Bromma gymnasium var det inte längre en fråga om hur, var och när... vi träffades varje dag. Och vi älskade det!

Även Gina har nu en underbar dotter sedan 1,5 år tillbaka. Man börjar helt enkelt vänja sig vid tanken att ens vänner faktiskt skaffar barn. Men så nu när elin plötsligt dyker upp med nyheten:

"Michan, han har friat... jag ska gifta mig!!"


Smärre chock...igen! Att bli mamma är den absoluta definitionen av att bli vuxen. Vad är då att gifta sig? En IKEA-kasse full med vuxenpoäng?

Jag har inte ens träffat karln, jag har sett honom på bild. Men om Elin är lycklig... så är jag lycklig! Kan inte låta bli att torka en liten lyckotår även denna gång...

Det är bra konstigt vad tiden gör med en. Jag undrar dock var storken droppat min påse med vuxenpoäng? Ska ta o kika under sängen. Den kanske ligger där...bland mina MyLittlePony's o gosedjur...

MξLAN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0