Helg-äventyr

Mars 02, 2008

Den varmt efterlängtade premiären av Så Ska det låta...
i fredags uteblev på grund av spontant bio-besök. Men det var det värt! Underbart sällskap. Dessutom har jag nog inte varit på bio sen jag bodde i Nice...2005. "Vantage Point" var killarnas val - en amerikansk film med en touch av terrorism. Bad bitches get schmacked up.

På lördagen...
skulle Maria spela säsongens sista match (Duvbo vs Vendelsö) så det blev till att sitta i Hallonbergens idrottshall o kika på innebandy. Tyvärr slutade det i förlust, 6-5.

Sen på kvällen vankades det reunion hos Mary. Äntligen! Om... och Som jag har saknat mina sambos från fjällen. Visserligen har jag träffat Maria o Stefan flera gånger men Sandra... o alla Tillsammans. Det blev en lövbiff me pommes o bea (chicken for the chicken - sandreen), fruktsallad, glass o godis... massssssa godis!

Tillbaka till traditionen, gemensam Melodifestival - utan diverse skrällar denna gång. Linda Bengtzing o Charlotte Perelli vidare till final. Men om "ingen-vill-dunka-frida-gul-o-blå" kunde ta sig till final hade jag gärna sett Fronda i andra chansen. På nå vis...

Å så blev det film... o mys... o kärlek. Ingen Ariel-kväll som utlovat men vad gjorde det? När vi hade vår alldeles egna krabba StefanSebastian, han som stannade lite Fööör länge i "solen" ni vet... (vilken färg har brandbilen???) Sen blev det natt o vi skildes åt. Split happends! Men snart igen!

Från en ny tradition till en gammal...
Idag blev frukosten i soffan framför Vasa-loppet. Ingen pappa ute i spåret i år o ingen mela heller för den delen. Skulle visserligen aldrig falla mig in att ens tänka tanken... Men de stackars tusentals människor som faktiskt gjort det, som stakat sig fram Sälen-Mora 9 MIL idag...får nog inte mycket gjort i veckan. Jag menar: Vilken helvetesfärd de fick. Såg ut som hela bunten halkade runt i en pöl med snor. Lär inte finnas många fräscha armar i Dalarna nu. De som lyckas torka sig själva i arslet imorn är värda en hedersmedalj!

Själv tog jag en sväng på cykeln, ungefär ett vasalopp (delat på...9?) och körde lite styrka. Kände mig på tok för aktiv och dämpade ångesten med en snickers. Sssså ja!

Motivationen inför morgondagen är lika med noll...
Ska vara inne i stan på ett möte klockan 10, på ett nytt företag. Bara tanken ger mig magkatarr. Som det ser ut nu har jag redan 24 inbokade pass tom slutet av april, och mer blir det. No complain. Lika bra som sprattelfisken trivs i din mun anders, trivs jag med att ha fullt upp. Just nu känns det bara som om verkligheten fått ett försprång jag inte riktigt kommer ikapp... Men hey, det löser sig! sa hon som sket i vasken.

Lika bra att lägga benen på ryggen, för här blir inga barn gjorda...
MξLAN


Kommentarer
Postat av: Sandreen

I'm no chicken... Lycka till med intervjuen!

2008-03-03 @ 09:50:34
URL: http://silverdelfinen.blogg.se
Postat av: Fiskaren

Det glädjer mig att du har lite att göra! Själv har jag lagt ner sprattlandet. När jag fångat dom släpper jag ner dom i vatten igen - mitt badkar. Och där trivs dom!
=)

2008-03-04 @ 01:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0