Turkiet-Tjeckien

Varför fotboll är det absolut bästa och roligaste som finns

THIS IS WHY!!!!!!!!

Började kvällen med att tjura lite...
Eftersom tv4 valde att sända Schweiz-Portugal-matchen inatt. Finns säkerligen en och annan odödlig (och arbetslös) därute som kan unna sig att glutta... Men en annan, en dödlig svenne banan, jobbar dagen efter söndag och har inte resurser nog att tillbringa natten framför dumburken. Inte ens FotbollsEM är giltigt skäl nog att begära förlängning med ett par extra timmar till dygnets rådande 24...

Såhär i efterhand...
kan jag inget annat än hylla dom. Det var banne mä det bästa beslut svensk television tagit sen tv'n gavs färg. Hur vi än vänder och vrider på kvällen kan detta vara en av EM-historiens absolut mest underhållande och omvälvande match.

Från att ha, med knappa 3 minuter kvar till ordinarie stopptid, legat under med 2-1... Vinna med 3-2 och därmed ta sig vidare till kvartsfinal. Jag säger Turkiet. Jag säger Nihat Kahveci. Jag säger Brutalt Jävla Sanslöst!

Och vad gör kommentatorn...? MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL haha

Inte nog med att matchen vänder abrupt. På tilläggstid tvingas ledande Turkiet slänga in Tuncay (en anfallare) som målvakt då den ordinarie drar på sig rött kort - utvisning - efter att ha jämnat en tjeck, i full fart mot mål, med marken.

På det hinner domaren krydda lite extra genom att mata spelarna med gula kort till höger och vänster. Till och med en tjeck på bänken - utan speltid - blir varnad.

Haha, kan inte sluta skratta för mig själv. Jag säger då det... Vilken kväll!

Gimmie some moooooore


Kommentarer
Postat av: henke

sååååja nu är du inne i svängen med att risa o rosa på fotbollen :D love that! pöss

2008-06-16 @ 09:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0