Men kom ihåg...

Juni 15, 2008

Vasastan...

Jag har idétorka. Bjud på ett bloggbart ämne!
Spinn som en katt. Låt tankarna flöda. Spy ut förslag. Kom igen. Det får vara vad som helst.

Okej, kanske inte Vad som helst.

Helst inte ett grundämne (högstadiebetyget skvallrar om att kemi inte Riktigt var min grej...). Vi kan också skippa recension av gårdagens match (är på tok för purken för att vädra tankar om förlusten - ett svea utan Zlatan är ett svea utan pondus - trots att Sverige gav tungt motstånd och faktiskt spelade lika mot ett hittills glänsade spanien ända in i 91'a minuten...) Vi kan också strunta i sjukdomar så som herpes och diaré...

-----

Hoppla, där har vi det! Appropå diaré...

-----

Det finns många säregna varelser i denna stad...
Än mer uppenbart blir det när man jobbar Mitt Bland Dom. Samplade smoothies igår (som alla andra dagar den här veckan) vid centralen. Människan är girig. Människan Vill Ha. Mycket. Helst Ännu Mer. Efter en veckas jobb mitt bland dom börjar man känna igen dom.

Ibland tror jag att människan är för smart för sitt eget bästa. Hon är så smart  att hon blir dum. Genom sin listighet grundlurar hon sig själv.

Hon tror att hon kan passera eventplatsen 12 gånger under en 3-timmarsperiod utan att bli igenkänd. Hon tror att hon är oigenkännlig. Samtidigt tror hon att hon är the One. Just Hon kan tigga till sig 3 extra smoothies så hon kan "bjuda sina vänner" eller rent av bara vara just Den som får smaka alla tre smakerna när alla andra bara får ta EN.

Hon motsäger sig själv. Hon är dum.

-----

Så när hon väl dyker upp där, den "normala" människan... blir man liksom nästan Glad.
Mary upplevde just en sån igår. En normal kvinna. Ända tills hon öppnade munnen...

"Hur länge håller den?" Mary kikar efter och svarar att den håller till den 29e varpå kvinnan, helt utan en gnutta integritet, svarar:

"Åh, va bra. Jag kan nämligen inte dricka den idag för jag har DIARÉ"

BUT WHY? Vad förväntar hon sig till svar? Att man ska trycka i sig ett helt paket katrinplommon i medömkan? Komma med medicinaltips? Ställa en rad följdfrågor och diagnostisera... Hur många gånger har du varit på toa idag? I vilka intervaller? Bränner det när du skiter? Sipprar det lite hela tiden eller kommer det mer som i tryckvågor, utan förvarning?

Är det något man bör bespara sin omgivning är det definitivt att man just sprutlackerat gustavsbergaren. Ta en imodium för fan!


"Och kom ihåg, är det inte mer än en matsked så är det fortfarande en fis..."




//MξLλ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0