Grattis Lissabon!

Juni 9, 2008

Så var Fotbolls-EM i full fräs... Äntligen!
Kvällens match mellan Holland och Italien liknade mest en blomstrande maskrosäng och ett gäng vilsna blåbär. Ja, det var precis var det var. Italien hade inte tillräckligt med spring i benen för att stå emot när Holland tidigt tog ett stadigt tag med sina labbar om matchbollen.

Någonstans (varför vet jag inte ens) gick jag in med hopp och förväntan om att pastalandet skulle rulla upp holländarna i brygga som de snurrar spagetti på gaffeln (ja, nog har väl holland levt lite på gamla meriter senaste tiden) men idag visade de orangea var skåpet skall stå.

Ja, jag erkänner. Det var en bra match.

-----

Fick idag ett mail från en tjejkompis.

"Varför vi kvinnor ska hålla på Portugal i Fotbolls-EM"


Låt bilderna tala...








-----

Jag är inte helt främmande för tanken att hålla en extra tumme för Portugals fotboll. Stora spelare, och bortsett från alla nördiga filmningar, ett underhållande spel. O när mailet nu ändå damp ner i inkorgen... Jo, visst har jag bestämt mig. Om inte Svea vinner så gör Portugal det. 

En annan kompis (inte helt otippat av kromosompars-varianten XY) kontrande istället med...
 
"Grattis Lissabon. Nu har Dressman kommit till Er stad".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0