FRA-lagen

Juni 17, 2008

Vasastan...

Hej, mitt namn är Michaela.
Är 23 år. Skickar ungefär ett hundratal sms per månad och pratar minst en timme i telefon... om dan. Senaste samtalet gjorde jag till min mamma, där jag berättade att jag precis gjort en riktig "oddsen att jag är 400kr fattigare imorn bitti är lika låga som glocalnet"-parkering. Ni vet... med en tånagels marginal kvar till bilen bakom och en meter fram till övergångstället.

Men hey, det visste ni reden ja.

Chansen att jag får behålla mina coronas blev plötsligt en riktig högoddsare. För er som händelsevis råkat missa nyheten så kommer nu en update.

-----

De tänker godkänna en lag. FRA-lagen...

Som ger myndigheterna rätt att avlyssna allt du säger och skriver. En lag som, redan innan den inträder, har lika många kryphål som en schweizerost.

Det finns en rad alternativ för att slippa undan, det är bara att välja och vraka. Ett av dom är - precis som med allting annat! - att köpa dig fri. Grejen är dock här att vi vanliga svenssons förmodligen varken kommer ha Tid, Lust eller Ork.

Den som däremot har nytta av det - skurken i dramat; lagbrytaren, hotbrevsskrivaren, pedofilen, självmordsbombaren (gärna knarkare och pyroman också) - kan förmodligen redan allt om kryptering o kryphål. De som lagen Egentligen är till för att sätta dit.

-----

En spännande variant av handklovar och stålfärgat galler.

-----

Vi uppmuntrar helt enkelt vårt folk att vara kriminella, åtminstonde Känna sig så. Vad du än säger eller skriver går att spåra. Sverige, en miniversion av Amerika. Ett Gigantiskt Big-Brotherhus. Fast utan censur.

"Den som vinner leken är den som sist lämnar landet. Med pippis kappsäck full med pengar, utan ett uns av integritet"

Likheterna med dokusåpan är slående.

Welcome to tvåtusentalets Big Brother!


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2702294.ab


MξLσ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0