En pizza i knät samt en herrejävlars resa

Juni 1, 2008

En historia som kunnat sluta i en satans massa svordomar blev till slut en rätt trevlig färd...

Återigen intagit ryggläge efter att ha spenderat dagen i sann bakisanda. Mestadels inomhus trots sol o sommarvärme.

-----

Efter en katastrofal förlust i fotbollslandskampen... (lika fantasilös som smaklös!), 2 filmer varvat med powernaps i goda vänners lag samt middag med mor och bror jäser jag nu i soffan med en pizza i magen. Ja, åtminstonde en Halv. Resten hamnade i mitt knä, på min väska, i (!!) min väska, under mitt glas? samt på marken då jag lyckades välta ner hela tallriken från bordet och samtliga av restaurangens gäster vände sig mot mig.. tok-stirrandes.

Det krävs då en dryg trötthet och finslipad teknik för att lyckas med den bragden...

-----

När jag sen skulle ta mig hem från stan... (jobbar råtidigt imorn!) så...


Visst hann jag gott o väl med 22.14-tåget från karlberg. Men så plötsligt - när det rullar in på perrongen i spånga - stannar det inte alls! som det borde gjort... istället tuffar det vidare till barkarby med förklarningen "på polisens begäran" WTF??? Inte cool SL.. inte cool!


Valet är nu att antingen invänta nästkommande tåg Tillbaka mot Stockholm (för att inse att inte heller det stannar i Spånga) dvs spendera kvällen o natten som en PING-PONG-boll studsandes fram och tillbaka i hopp om att det någon gång ska stanna vid Min station ELLER... ta en buss till vällingby för att Där behöva göra ännu ett byte av färdmedel innan jag når min destination...

Fullständigt Oacceptabla alternativ.

Matar mörka besvärjelser över SL, lägger stor vikt på hur många kronor som kommer rulla för Stockholms Länstrafik pga kvällens alla plötsliga taxiresenärer. Spyr milslånga haranger av glåpord och svordomar. Både i telefon med ickeberörda samt med mina medresenärer som villigt håller med.

Men så plötsligt tänds tusen stjärnor på himelen, gud måste hört mina böner och svingat sin magiska stav för där står hon, en tjej som gått i samma låg- o mellanstadieskola som jag (något yngre variant). Vi växlar ett par ord och för en gångs skull känner Hon igen Mig (inte alltid bara apan som känner alla, ibland känner någon vänlig själ även apan!) och hon lyckas ragga till sig skjuts av RÅSCHYSST pojkvän och de erbjuder mig lift. Släpper av mig 5min promenad ifrån min hemdestination.

-----

Kommer hem och loggar in på internetbanken... för att checka så att senaste mobilräkningen faktiskt är betald. Det är den. Till min stora förvåning och lycka har även ett par löner trillat in och kontot ligger mera plus än någonsin. Tack för den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0