EMs guldpojkar

Juni 29, 2008

Låt mig presentera årets EM-mästare...

SPANIEN!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...
Jaaa jaaa jaaa Hurraaa. Spanien - enda landet som vunnit samtliga av sina matcher - GULD!
Lika överlägsna som de var i semi-matchen mot ryssland var de i kvällens final mot tyskland. Total dominans av matchen med ett par heta inslag av tyskt manér. Helt klart en värdig match. Och värdiga vinnare.

-----

Det är med glädje i mitt hjärta jag presenterar:

EM 2008's bäste spelare. Nomineringen lyder...

"För att han är där. För att han är här. För att han är Överallt. Jämt. Med ett barns spring i benen och en never-ending kämparglöd går han vinnande ur - ja, näst intill - alla dueller, likväl på plan som i luftrummet. En sann slitvarg. En fantastisk spelare helt enkelt."

~trumvirvlar~

SERGIO RAMOS
Säga vad ni vill om resten, men Ramos... Vilken kille. Lite som en spansk Henke Larsson...

Torres - som haft lite av en måltorka - gjorde vad han borde, mål i 33e minut och gav därmed laget en redig lyckotrip till landet EM-guld. En spelare av tyngsta kaliber. O Casillas, han ska ha en klapp i baken han med. Vackert.

-----

EM 2008's bästa ögonblick...
Zlatans mål... och ansiktsuttryck! Efter 1-0-målet mot grekland.

EM 2008's taffligaste mål...
Petter Hanssons 2-0 mot grekland. Kan vara ett av de fulaste genom tiderna. Men ett mål är ett mål!

EM 2008's uppstickare...
Ryssland och Arshavin.

EM 2008's flopp...
Sverige lämnar turneringen redan efter gruppspel. Portugal och Holland efter förlust i kvartsfinal.

EM 2008's grupp C - Dödens grupp...
Blev inte riktigt någon dödens grupp. Faktiskt rätt tråkig till och med...

EM 2008's studio-underhållare...
Anders Mårtensson - Zlatan-imitatören
(Okej då Marc... Max - sverige-runt-reportern - med citatet: "Nu tror ni självklart att rolig-max också har en svensk folkdräkt på sig och... ja det har jag ju..."

Listan kan göras milslång, jag väljer att stanna här.

-----

Sen vill jag passa på att klara ut en del saker och ting...

Det kan verka som att jag vänder kappan efter vinden, hejar på det lag som vinner. Så är inte fallet. I ärlighetens namn så fanns endast ett skäl till varför jag överhuvudtaget hejade på ryssland i semin, det var för att få dra mitt skämt...

Så här i efterhand ger jag blanka skitpapper i att jag aldrig fick delge er den. Att se ett spanien besegra tyskland ikväll var SÅ värt. Yes!


With love,
MξLAN

Kommentarer
Postat av: henke

haha klockrent skrivet!! nu är det bara 2 dagar kvar i gbg wooohoooo :D pöösss

2008-07-01 @ 10:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0