ICA Dalastan - Drive In-butik

Juli 5, 2008

SL borde tänka både en och två gånger innan de går ut i strek igen...

Oanade konsekvenser kan ge förödande effekter. Som idag...

Vissa människor - som aldrig ens borde fått vara i närheten av körlicens - ger sig ut på vägarna.

-----


Jag hör ett BRAK... Vilken JÄÄÄDRA smäll!

Det låter nästan som en container, som från 20meter upp i luften drar rätt ner i gatan utanför porten. Det är ju så mycket vägarbeten och ombyggnationer så här års så det vore ju inte helt oväntat.

Men nyfikenheten tar överhanden. Genom fönstret lokaliserar jag en bil, mitt i korsningen frejgatan/dalagatan och en hel del glassplitter.

Slänger mig ut för att kika efter. Jag är bland de första, långt ifrån den sista...

-----

Det jag möts av är nästan overkligt. Inte nog med den halft knosade bilen som står slickad mot "HerrGårMan"-stolpen, några meter ifrån... ser jag detta.


"Välkommen till ICA Dalastan - här kör vi med Drive In!"




foto: Melan©


Kan inte låta bli att se den ironiska komik som speglar sig i ett krossat ICA-fönster. Jag ser ICA-Stig. Jag ser hans undersåtar. Jag ser deras miner när den röda faran susar in genom entrén...

Väntar med spänning på nästkommande ICA-reklam...

(Att tilläggas Bör att ingen skadades allvarligt!)


Drive Safe. Händerna på ratten.
MξLAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0