Halmstad

Juli 17, 2008

Halmstad... Semester... Regn! Dessutom insåg jag just att hälften av det jag hade tänkt packa ned och ta med ligger kvar hemma... Men det gör ingenting. Det säger väl egentligen allt och ingenting när en människa väljer att spendera semestern ute på jobbturné?
Oja, och här ligger jag nu i min sköna säng (jag ljuger, den är inte alls min) och njuter av livet. Hopelessly devoted to Rail-gänget. Vilken pangstart på semestern. I LOVE!

En Sandra, en Danne (bananskalet, han som bara halkar in) och en Melan. Sträckan Sthlm - Halmstad gick som på två röda. Lunchstopp i den idylliska polkagris-staden Gränna. O medan de andra "krämade i sig" (dannes nya uttryck) svensk husman såsom strömming o pannbiff... så höll jag mig till min sommardiet, dvs hamburgare.

-----

Passade på att inhandla diverse läckerheter från alkoholshoppen. ALLA fick "tack för att du visar leg"-tuggummi... utom Sandra.

-----

Incheck Scandic Hallandia. Såg häromdan Weddingcrashers, filmen. De är über på att crasha bröllop. Jag är über på att crasha hotell.

-----

Dahlberg räknar snabbt ut att om man skjuter ihop två fåtöljer och sätter en kontorsstol mellan så blir det en säng god nog åt mig, tack för den...

-----

Fördrink på rummet. Glada i hatten åt vi middag tillsammans på en liten restaurang i närheten. Stort plus för infravärme och trubadur.

Han drog av ett par sköna låtar och ett par egen-skrivna. Bla en som hans bror skrivit till sin dotter.  Om hur "Mami left us" för att pappa drack för mycket, spelade för mycket och hade sex med okända kvinnor.... Sa jag förresten att brodern och hans dotter satt vid bordet bredvid? Hoppas hoppas hoppas att hon inte förstod engelska... stackars unge

Minus för: 1. Pernillas pizza var av storleken barnpizza, och för 95 kronor gick det inte ens att ordna pizzasallad. 2. Sandra fick vin istället för det hon hade beställt... vatten? 3. For real. Jag utbrast "for real" och servitören bredvid var inte sen på att härma mig "for riiiiiiiiiiil". Skitgubbe. No tip for you mister.

-----

Senare intog vi relaxavdelningen. Bastu och bubbelpool. Drack en liter rosé och tappade bikiniöverdelen inför hela sällskapet. Ungefär som vanligt med andra ord.

Blev vänner med 2 små tjejer från Haninge och en random man (tror för övrigt att han stöter på mig).

-----

Hann även bli en sväng på stan och en öl för mycket innan jag somnade som en bäbis i springan mellan dahlberg och alex.


Dags att lämna hotellet för att besöka mina kära Arbetande kollegor vid Festivalområdet. Go RixFM!
MξLAN

Kommentarer
Postat av: sandreen

Du sa det tjejen! Fasen vad gött att ha dig med! kommer sno lite redovisning till min blogg, if you don't mind...



kramisar

2008-07-17 @ 16:30:29
URL: http://silverdelfinen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hmmmmm! Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Take care and keep your "sous-vêtements" on!!!!

Puss

Ma

2008-07-17 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0