Välkommen till Rail Event

Januari 24, 2008

Jippikajey motherf*****r, nu studsar lyckans bollar i rätt riktning!
Såg för ett par dar sen att Railevent (eventmarketing-företag) sökte folk till Rix FM's vinterturné v.6&7, i Åre o Sälen. I vanliga fall är jag inte mycket för att skicka mina ansökningar via internet. Just för att det känns så opersonligt. I tidigare fall har jag dessutom så gott som Alltid fått mina jobb o anställningar via kontakter eller genom fina ord och rekommendationer. Men så kände jag nu att va fasen, jag ger det ett försök. Jag är så sugen på att komma ut o göra något nytt, inte bara stå här o klampa o vänta på bättre tider. Så jag slängde ihop ett CV o ett personligt brev.

I förrgår ringde de från företaget. Frågade om jag Fortfarande (well hello... jag skickade ansökan för 2 dar sen) var intresserad? Oja, svarade jag o vi bokade in en intervju på torsdagen kl. 14 samma vecka (för er som inte har almanackan uppslagen så är det alltså lika med idag).

Så klockan 10 i 2 var jag där, i Nacka. Hur skön tjej som helst. Vi satt på ett fik under intervjun. Jo jag har ju vart på ett par innan men denna var något utöver det vanliga. Ett helt annat upplägg. När en timme gått så sa hon:

"Tack o hej, vi höra av oss - det är inte riktigt min stil. Jag tänker nu direkt utvärdera dig så du vet vad jag tycker och tänker med en gång. Så slipper du  gå härifrån och genomlida flera dagar grubblandes över vidare du fått jobbet eller inte"

GULP, tänkte jag. Men kör på!

Första intryck var lika med bra. Sen rosade hon mig för diverse vanliga (o mer ovanliga) saker så som kroppsspråk, ansiktsuttryck, sittställning och tonläge.... Att jag log mest hela tiden och att jag fångade uppmärksamhet med mitt sätt att prata.

Min personliga story kunde jag bättra på. Ja men såklart, i vanlig ordning hade jag ingen aning om i vilken ände jag skulle börja. Jorden har noll, korven har två o jag har tusen... (Skulle vilja likna mitt "personal story"-försök vid en historialektion med "ryck-göran". Ni som gått i Bromma vet vem han är. Hur han hoppade från stenåldern till finska vinterkriget för att sedan plötsligt börja prata om dinusauriernas tid... o så vips var vi framme vid datorerna o dagens it-samhälle). Absolut, 'til next time i will work on that one.

Nästa minus var för att (ni kommer inte tro mig) jag kom 10 minuter FÖR TIDIGT! Hahahahaha... seriöst, jag kan bara inte sluta skratta. (Jag tänkte "Du skulle bara veta.. om du ändå kände mig") Men hon menade på att det är lika illa att komma 10minuter för tidigt som 10 minuter för sent. Man liksom snor tid från andra åt båda håll. Kan iofs helt hålla med om den, har bara aldrig tänkt på det viset tidigare. O sen kan det vara första gången i världshistorien som jag faktiskt var FÖR tidig!  Jaja, det skall jag nog klara av att aldrig upprepa :-)

Kort o gott, historien slutade med att hon hälsade mig Varmt Välkommen till RailEvent (klicka gärna in o kika!) och till Vinter-turnén. Den 11e februari bär det av mot Sälen och första jobbet. Fy fan vad jag är glad! Jippi!!

Nu jädrar kööör vi!
Mξlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0