Norpan.. Vilken Jäääddra smäll!

Januari 15, 2008

Ja så har det hunnit gå sådär en kvart fjorton dar igen, utan att jag gjort mig hörd. Det är inte det att jag inte Vill skriva, inte det att jag inte Vet vad jag ska skriva. Snarare tvärtom. Har hänt så mycket så jag vet liksom inte ens i vilken ände jag ska börja. Men eftersom korven har två så...

Till att börja med kan jag meddela samtliga att: Jag hann! Torsdagsmorgonen var minst sagt körig men kors i taket, jag hann!



Norrköping...
Vid 11-tiden påbörjades färden mot Norrköping. 3 tjejer i en lila bil, strålande sol o himmel så blå. Trots att GPS'en lurade oss på villovägar ex antal gånger (innan vi ens lämnat Sthlm) så kom vi fram med skinnet i behåll. Kan såhär i efterhand tacka för att 3 blondiner var kloka nog att slänga i sig en matbit så fort de entrade stan, samt en latte (när cafébiträdet tog betalt trodde jag hon skämta, under tjugan för en Latte! Man är nog både döv o blind vad gäller sthlms rövarpriser vid det här laget), för väl framme fanns inte ens tid att tänka en tanke som Mat.

Klockan halv 3 var vi fit for fight och började jobba. Dagens huvudsakliga uppgift var att packa cirkus TreHundra persedel-säckar. Ni vet såna där gigantiska gröna militärsäckar som luktar unket gammalt stall. Piece of cake, tänkte jag. Gammal i gemet som man är har man vanan inne o packar 500 goodiebags på ngn timma. Ack vad man kom att ångra sin naivitet. Ner skulle: underställ (tröja+byxa) grönbyxa, grönjacka (2 delar), grön skjorta, grön mössa (aka björnfittan),  grönt skärp, vantar (aka lutfisken). Mm, precis vad det låter som, en full militärmundering. Sorgligt nog var det där bara hälften. Ner skulle även påslakan, underlakan, örngott, liten handduk samt stor handduk... 15 delar! Vilket vem som helst med lite matematiska (troll)formler lätt räknar ut att det Inte gick på en timme. Detta tog oss fram till Midnatt att göra klart. Runt 02 kom vi i säng.

Delade logement med dekorkillarna. Dessa 3 hade redan spenderat en natt där vilket för mig innebar att när jag tvingat mig upp för trappan o in i detta rum möttes av en...björn rosenströms "syrran o hunden"-Mardröm!
"Det jag såg gav mig en våg av panik kolik och kväljningar. Mina kväljningar blev bara värre o jag mådde skit, jag vill inte titta dit. Där låg tequila o fimpar, det var av den allra vidrigaste syn, jag höjde ögonbryn..." :-)


Fredagen gick som smort. Det blev en mycket lyckad tillställning. Från att folk vid ankomst tidig morgon nästan grät av besvikelse när de möttes av skrikande militärer och för att de skulle tvingas "göra lumpen" istället för att dåsa till på ett spa - till att Alla (nästan iaf) lydigt följde sina befäl och genomförde varje övning med brinnande entusiasm.

Allt från uppställning på kaserngården, gulaschsoppa serverad i "snuskburk" och hinderbanor (det blev en del blod faktiskt) till öl- o vinbarer på logementen o middagsunderhållning i form av bl.a. Etype...

Så klart en dag som denna skall firas...
Två värdinnor och 3 dekorkillar satte sig i en bil o tuffade ner mot stan för att se vad Norpan hade att erbjuda i matväg. Tog lite tid men vi hittade till slut en lagom restaurang. När kvällen blev natt firades detta ytterligare med att fylla sig till bredden av vin (utöka antalet fläckar av tequila o bärs på golvet), och skjuta potatis med den hemmasnickrade Bazookan. HELLO?? Seriöst, vem kommer på tanken att ta med sig en sån grej på jobb? Vatos Locos.. or else... men Vilken Jääääddra Smäll! Jag valde nog rätt lucka trots allt...

Lördag morgon ringde klockan lite För tidigt. Allt för att hinna tömma sjutti-elva logement på sängkläder o militär-utstyrslar innan hemfärd. Kan kort o gott sammanfatta vistelsen som...Udda. Men ball. Pit-stop EL MAC(donald)O GRANDE gjorde susen o 2 timmar senare var vi back in Sthlm.

Slutar sagan här? Big NO-NO... Men det är dags att vända blad. Ett nytt kapitel tar vid... vi suger på karamellen o tar d imorn.


To be continued...
MξLAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0