En dyr jävla banan

Det är uppenbarligen inte bara bensinskatterna som stiger i samma takt som inlandsisarna smälter. Tobak är på väg att få samma ekonomiska status som Moët&Chandon...
När jag lämnade hemmet tidigare idag glömde jag inte bara plånboken, jag lyckades få med mig en ekande tom snusdosa också. Detta ledde till att jag fick erfara innebörden av att det faktiskt blivit nytt år.

Hungrig och trött köpte jag en banan, samt snus. Ett nödvändigt ont i begärens antiklimax. Ett smärre undantag i min såkallade "be economic - be smart"-filosofi. Denna filosofi innefattar en rad principer varav Stock-principen är en, dvs jag köper Aldrig lösa dosor. Men så idag.. i nödens timma... gjorde jag det ändå.

O jag bara Vägrar inse hur mycket pengar som egentligen går per år för en skitnödig sak som denna. Därför låtsas jag som att behovet inte finns. O så länge behovet inte finns existerar heller inte pengarna man lägger på det. Med andra ord innebär det altså att jag idag betalat
42 SPÄNN.. för EN BANAN!


En dyr jävla banan...


Kommentarer
Postat av: Anonym

eller en billig jävla dosa snus ;)

2008-02-03 @ 02:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0