SportloV o Volvo V50

Februari 26, 2008 - Tisdag förmiddag

Kan säga att det tog emot imorse när jag vid åtta-tiden ålade mig likt en proppmätt anaconda ur sängen. Jag var inte mätt, jag var t r ö t t. Bestämde mig igår för att köra mamsen till jobbet idag. För min skull och för lillebrors. För att vi under dagen skulle kunna röra oss fritt och obehindrat i vårt demokratiska land...

Sportlov...
Det är vecka 9. För alla noll-åttor innebär det Sportlov. Åtminstonde för de som fortfarande går i grundskolan. Det gör lillebror. Frågar ni honom om dagens aktiverande blir nog svaret: Gocart! Lasergame, klättervägg eller ett långplask på äventyrsbadet i örebro. Som storasyster känner jag dock ett Visst ansvar vad gäller hans kultiverade bagage. Ett besök på Östasiatiska museet eller en svängom i Stadsbibliotekets historie-hörna, det vore något... Ska se vad jag kan göra. Har försökt väcka honom 2 gånger men utan framgång. Han vill bara sova. Det är inte lätt att vara tonåring...

Volvo v50...
Trots motståndet vid uppstigandet är jag nu vid mitt fulla medvetande. Bilturen gav resultat. Jag säger då det... Det är en fröjd att köra volvo v50! Det spelar ingen roll om köerna ringlar sig från söder till norr. Varje minut i en volvo v50 är en lyckoknorr!


Kommentarer
Postat av: einz

hahaha östasiatiska museet!

2008-02-26 @ 14:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0