Fjällenturné del 1

Sälen - Februari 10, 2008 (söndag)

Vi har det bra, vi här i vår stuga...
RixFm-turnén i Fjällen har pågått i en vecka. Vi lämnade Sthlm i måndags o har hunnit med allt o lite till. Ett grrrrymt crew o alla runtomkring likaså.

Blir inge långskriveri ikväll. Idag har vi spenderat en 6h resa (Åre → Sälen) med en uppdyngad GPS (som vanligt mao) som tatt oss på en safari genom sveriges norrländska byhålor (många sköna ställen finns det, at least namnen på dem). Vid en mack i närheten av Vemdalen lyckades vi nästan lämna kvar Sandrisen (bilen har aldrig känts så överflödigt rymlig)... samt inhandlat Snustorra Våtservetter (ja, vi vände om. Bytte de torra våtservetterna mot våta samt fyllde det ekande tomma sätet i Caddyn).

Imorn har vi vår första och enda Helt Lediga dag. Så det blir till att ta sig en liten sovmorgon men ändå upp så pass Arla att vi hinner åka skidor.

Wiiee.. skidor ja! Hurra! Jag längtar så det kliar uti i fingertopparna...
Ska försöka undvika första o sista åket. Kan det va värt om man slipper benbrott. O så ska jag försöka ta mig bort till Tandådalen där en vän står å delar ut pannkakor... For free! För Gratis e Gott! Det vet jag, efter en veckas tok-samplande som denna, åtminstonde om man ska tro folket i vår flitigt besökta upplevelseby...

Många Kramar från Sälen
Michaela von Dy and the Rix FM Crew

PS 1 Gratis e gott! Har ni vägarna förbi Sälen så kom o smaka Emmi Fondue, Caffe Latte, Snickers o Bröd med Korv! o JA... ALLT är GRATIS! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0