Christmas

December 25, 2008

Klockan har passerat midnatt. Afton blev till Dag...

Och jag...

har just spenderat en timme PLUS i kyrkan, inte nog me att prästen va tondöv o fett tråkig (sömnpiller), det satt 2 italienare på bänken bakom o körde nån form av tolk-mässa...


-----
Varför pratmakarna från pastalandet hellre valde svenska live-versionen istället för den direktsända midnattsmässan från Rom i TV-soffan, är för mig en gåta, men... Vasakyrkan är väl rätt vacker trots allt.
-----

Så när det då äntligen blev dags för nattvarden (en timme senare, vid halv ett) o lillebror läste: alkoholfritt vin, då gav jag upp.


Okej att dela saliv med fytrioelva andra men att åka på vinterkräksjukan utan att ens få utöka julfyllan med en endaste procent, tack, men nej tack!


I övrigt har julen vart som en bal på slottet, alldeles alldeles underbar. Familjen, samt det gamla vanliga (julskinkan  - som inte rymde i år heller, bruna bönor - "say it, don't spray it!", kalle, kan-du-vissla-johanna, julklappar...)

Extra plus för sing-a-long Mamma Mia och Björn Gustafsson - ett livsverk som gjorde denna afton oförglömlig. Tack Sis!

Så GOD JUL ALLIHOP!


Puss&Kram
Melan

Kommentarer
Postat av: henke med bokstäver

Jag hade först ställt mig upp o bett de där pizzabagarna att hålla käften, det här är en kyrka, vi snackar inte pizza recept här! sen hade jag gått fram o skällt ut prällen som inte serverar alkohol på självaste julafton, vad är meningen med alkoholfri dricka? som du säger, man tar ju inte en vinterkräksjuka för nått som e alkoholfritt på julafton, då hade man ju lika bra kunna haft med sig en flaska med vatten... hade det däremot varit alkohol så hade inte bakterierna från V-sjukan fastnat (jag vet att jag inte har rätt) så ALLA hade klarat sig... dagens kyrka vart går den emot... billigare viner o billigare präster = längre gudstjänster (för att dom ska få ut samma peng som de bra prästerna).



Nu har mina bokstäver snart tagit överhand så ska nog ut o träna nu..hörs..PÖSS

2008-12-25 @ 11:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0