9,69... & kast med liten kråwke

Augusti 16, 2008

och SOM han krossar allt motstånd...
USAIN BOLT. Inte nog med att tiden 9,69 skriker VÄRLDSREKORD, han gör det avstannande... vinkande... Rena rama lekstugan. God daem!

-----

Som att det inte räcker med friidrott på tv så kastade jag mig vidare till IP och årets första kast-träning. Spjut och kula.

Det är med skräckblandad förtjusning jag utsätter mig för sådana pass. Spjut och jag är som en ickefunktionabel variabel. Jag är så brutalt jävla dålig. Jag är verkligen det. Vanligtvis kastar jag stillastående men idag skulle jag prompt testa med ansats...
 
Enckasson... Det är min coach det. Och såhär låter det ungefär... när jag kastar spjut...


Kast 1:
"Michaela, jag tickrr du gjårrde det härr Jättebrå... jättebrå. Du va.. du..s drunderund du rock-i-rugg o armenä kom up... o du Käästa!!! jättebrå..."


O jag försöker igen...

Kast 2:

"Jag tickrr du gjårrde den förre kääästen Jättebrå, MÄÄÄN... nu du kästrr som en kråwkää..."


O igen...

Kast 3:

"Det fänns osså possetive sak däwr, du hade rock-i-rugg, höft-i-led o du trippede på tåw... MÄÄÄN... ditt kast var KÄH-TÄH-STRÅÅÅF!"

"#¤)/&%/)(&I&%¤&#"#¤%()&%¤#"#¤"#(&()="..... O igeeeen...

Kast 4:
Du hade höft-i-ledn, rock-i-rugg o armenä kom up... MÄÄÄN... (paus) DE HÄ Ä INTÄ RUMBA!"


Innan jag hopplöst kastar spjuten i backen o svär tiotusentals gånger gör jag ett sista försök...

Kast 5:
"Herre gud, du maaste tipparitte på tåw, runderund... o tippetii o gorr småw pirruättäh, gö piruääättäh! Hittä påw! Koreography... Jäättebrå! Hele din kropp.... KÄH-TÄH-STRÅÅÅF!"



(Vill du höra det LIVE går det bra att klicka HÄR!!!)


-----

Nej. Spjut.. är Absolut... ingen dans på rosor. Om jag flaxar som en kråwke? Tja, gudarna fick sig nog ett gott skratt, Encke och Danne likaså...


 "Å den ljusnande framtid är vår..."
MξLAN

Kommentarer
Postat av: Henke

hahahaha......... nu har ju gjort min kväll!!!

Mycke kärlek!

2008-08-16 @ 22:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0