Moppe & Byxmyndig

April 14, 2008

Kändes jäääävligt lustigt att vinka av lillebror idag... när han med ett brummmmmm drog gasen i max o piiiiiiiiuuuuu försvann...
Att han en halvtimme senare var hemma igen med ett punkterat bakdäck och därmed fick Gå till skolan på sin 15-årsdag, istället för att kräma dit på moppen... ja... lilla hjärtat, det är inte lätt när det är svårt! Men gud vad du har blitt STOR...

Det är heller inte lätt alla gånger att vara storasyster. Som när 8 år yngre lillebror plötsligt är ett huvud längre än en själv. Eller som idag, när lillebror plötsligt har en egen moppe och nu på fullaste allvar kan köra runt på gator o torg, LAGLIGT!

Jag har aldrig varit en moppetjej. Jag gick direkt på övningskörning av Bil... o tog körkort vid 18. Jag provkörde iofs en gång under tonåren, historien är kort: Jag körde in i ett staket efter 10meter...

Så när han, för några dar sen stolt visade upp sin nyinköpta moppe (ja det gäller att vara ute i god tid!) kunde jag inte hålla mig från att provsitta vrålåket. Dock undrade jag varför det inte fanns några fotstöd där bak, kändes som att det kunde vara soft att kunna ha fötterna bakåt istället för framåt? Med en lillebror-till-storasyster-"jag älskar dig för att du är min syster, inte för att du är smart"-blick sa han:

-Men... ååå... klart fotstöden sitter fram, kopplingen sitter ju där fram!
-Men... ååå vadå... paus... VADDÅ??? Har den en koppling???
Suck: -Eh, JA!


Han gav mig en snabblektion i koppling o gas o broms o gud vet vad... Jag fattade NADA och bestämde mig snabbt för att jag klarat mig bra utan att köra moppe i 23 år, och tänker fortsätta att klara mig bra utan det. Tacka vet jag bilar...

Igår fyllde Kayo vovsan 12, idag blir Marc byxmyndig. Frågan är nu om man ska gömma undan kodomerna, eller om det kanske är bäst att låta dom ligga framme? STORT GRATTIS!


Kramar o Kärlek
Storasyster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0