Fruktansvärt osportsligt...

...och barnsligt
är det att skrika fula ord när det blir baklängesmål och kasta ruttna glåpägg på domaren. Att stå i vägen för folk med flit och lägga krokben för motståndarna när de går förbi är illa det också. Särskilt fjantigt är det att ge onda ögat till de som håller på fel lag - då uttrycket "om blickar kunde döda" uppenbarligen inte ger någon som Helst utdelning...

Jag vet! Men jag kan bara inte låta bli...


Jag må vara en god vinnare. Jag lägger gärna locket på skryt-kastrullen och tycker nästan lite synd om förlorarna - när jag SJÄLV går som vinnare ur fejden. Men när jag händelsevis SJÄLV råkar vara en av dom... 

Jävlar-i-mamma, då är det krig! Då är alla knep tillåtna. Fy fan vad jag hatar att förlora!!!

-----

Som ni kanske förstår har jag spenderat denna lediga solskens-söndag (första på väldigt länge, tror jag) till största delen i innebandyhallen.

Dagen har genomsyrats av Mitt I-cupens semifinaler. Första match var Hawks vs Spiders, p93-serien. Vi torskade...

Sen tog jag sällskap med Mary dinkelhopp till viksjö för att se 89'ornas kamp om en plats i finalen. Hawks vs AIK. Då Marias pojkvän spelar i AIK vart det inte bara en kamp på plan, så även på läktaren. Till min förtjusning var det dock jag som fick glädje-tjuta mest.
Hawks vann med 6-5.

-----

Eftersom min sushi-restaurang går lite knackigt för tillfället (o maria har suttit klistrad som ett frimärke framför spelet ett par dar redan) känns det inte mer än rätt att jag får gå in i en ny vecka med åtminstonde lite vinnar-glädje i baken...

Hawks in my heart
MξLO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0