Torsk på torsk. Tårta på tårta.

Det är lördag. En trött lördag. En stört kall och mörk lördag...

Det var en redigt trött tjej som vid 11-tiden idag väcktes av mobilen... Piggnade dock kvickt till då det inte var vem som helst - min förlorade bästaste vän! Hon flydde landet för ett par år sen för varmare breddgrader och vi har därför inte setts allt för ofta på senare tid. Hon är mamma till världens finaste prinsessa och har nu lovat mig att jag ska få ha de båda här hemma ett tag. Jag är därför kanske vintergatans lyckligaste människa.

Efter morgonstundens guld i form av mackor o rykande varm choklad väntade en heldag på innebandyläktaren.

Match 1: Hawks (a-laget) vs Örebro - bra match, inga konstigheter. Captain Joels Hawks ägde i stort sett hela matchen. Tyvärr visade sig inte detta i resultatet. Slutade 3-4, torsk. Surt sa räven.

Match 2 - P93 div 1: Lidingö vs Hawks - Slutade även den i förlust, 4-3. Hade det inte varit för de två hormonstinna pojk-glinen som dömde matchen (ja, jag är partisk... men de var uppenbart mer intresserade av varandra än att döma rätt och rättvist) hade jag sagt att det var en bra match. Nu jollrade de runt i sin egen värld och lekte "sug o blås", blåste för allt och inget, i stort sett varje gång till liiiidingös fördel. Hawks support tyckte väl det blev lite för mycket och la sig till slut i. Vad gör då domar-fanskapet? Han blåser av! Oh really?! Med motiveringen:

"Någon på läktaren har något att säga, vad ville du???"

Mitt (!!) under hässelbys uppspel. Två killar fria och i stort sett bara sekunder från kvittering. Ibland undrar man vem fan som släckte lyset!



Gårdagen bjöd på ett riktigt lyckat event. Tv3 firar 20år i år, och detta med dunder och brak. I en lokal strax utanför stan bjöds gästerna på extraordinära uppträdanden (bla av Ung utan Pung & "du har hört den förut så du visslar med mig ba" - Petter), god mat, sprakande inomhusfyrverkerier OCH en fullt fungerande garderob (trots att free sparkling liquid tenderar att få folks garderobsbrickor att spårlöst försvinna). Halelulja moment! 

När jag kom dit var klockan 15... 17 koppar kaffe och minst lika många energy-gums senare så var festen slut. Dock visade klockan inte alls 02:30, som det var sagt att den skulle göra då vi kom därifrån. Hon var 04:15. Men säg - vad gör det? Vid halv sju-snåret imorse boardade jag flighten to Neverland, 2 flarror Taittinger o en fet packe snurre rikare... Ja e int' bitter!

Nu väntar en härlig mjukiskväll framför tv'n med mor och lillebror. Till er som väljer att supa ner er ikväll.... Kör hårt! Imorn mår ni ändå som ni förtjänar!

MξLAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0