Jag måste klippa mig! Och skaffa ett jobb...

Klippa mig just för att det börjar bli aningen långt, och för det faktum att jag faktiskt näst intill haft samma frisyr sen dagen jag började skolan. Dock utan lugg de senaste 12 åren - tacka gud för det. Och gällande jobbfrågan. Skaffa mig ett jobb. ETT jobb. ETT! I singular.


Jag är en sån där rastlös jävel. Som bara av tanken på att göra samma sak dag ut och dag in får både herpessår, dåligt hår och panikångestattack. Att sitta framför ett skrivbord och stirra sig blind på papper med texter och sifferkoder... Brrr. För att inte tala om tanken på plugg. Grått hår som ett brev på posten, tackar tackar. Jag k r ä v e r stimulans och variation, fart och fläkt. Psykisk som fysisk.


Jag ser det snarare som att jag "samlar" jobbtimmar, medan många andra "avverkar" sina. Vissa dagar ringer klockan way to early och jag spenderar timmar med en blick som går i kors och en kropp som inte går att manövrera (mer än det som tacksamt nog redan går på rutin), i grönt förkläde som frukostflinga på hotell. Andra dagar erbjuder sovmorgon men genererar i mycket långa dagar/kvällar/nätter som värdinna på något event. Ytterligare dagar nissas det på restaurang eller serveras på någon festlighet. Eller någon av mina andra sysslor...


En vecka är jag kanske i fjällen, varvar after ski och skidåkning med timmar av promo för nikotinfritt snus på ett av ortens hetaste uteställen. Eller så kanske det är sommar... och jag är ute i skärgården, informerar kroggäster huruvida man dricker snaps på bästa sätt. Kryddat brännvin. Okryddat brännvin. Kummin anis fänkål. Några timmars jobb för att sen ha möjligheten att avnjuta dagens soliga timmar på en båt, i en stilla vik, med ett glas rosé och trevligt sällskap. Jag är en livsnjutare utan dess like!


Livet har sina olika faser. Det fungerar inte alltid så här - tro mig, jag veeet! Jag klurar så det ryker om de grå där uppe på loftet. En dag vet jag också vad jag vill. Nångång... Nånstansch! Jag har liksom bara inte hittat mitt kall... än.

Existerande dilemma: Frihet kontra ekonomisk trygghet.

Peace out
MξLAN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0