Jobb jobb... o Knos

December 11, 2007

Som den skalman jag är... Potius sero quam numquam - Bättre sent än aldrig!

Det ser inte bättre ut än att jag legat på latsidan vad gäller bloggandet på senaste. Så är Icke fallet! Jag vet att jag tänkt "ahh, detta måste jag ha med i min blogg" typ Varje dag. Tiden har helt enkelt inte räckt till, vart en del att stå i. Big shame bara att jag har ett minne som en guldfisk och nu inte är kapabel till att dela med mig av allt det roliga. Men, jag ska göra mitt bästa...




I mitten av förra veckan var jag en sväng med Enckasson i stan. Vi traskade nog ett marathon sammanlagt medan vi betade av galleria efter galleria. Boutique efter boutique. När vi bestämt oss för att det nog var dags att börja röra fläsket hemåt hade jag egentligen bara ett uppdrag kvar, apotektet. Eftersom jag varit så fruktansvärt trött senaste veckorna tänkte jag att nu jeevlar får det vara nog, här skall knapras järntabletter. Enckasson tyckte, strukturerad o planerad som han är, att vi skulle byta sida av kungsgatan redan uppe vid hötorget så jag svansade efter. Men neeeeej vad han kom att ångra sig. Eftersom resan ner till apoteket (som eg är 2-300m) plötsligt tog trekvart. Det finns ju hur många små boutiquer som helst, och man måste faktiskt kika lite i ALLA. Gärna prova något också. Typ en kofta.. i storlek Large... bara för att! På vägen till centralen drog vi en snabbvända i PUB-huset. På våningen högst upp möttes vi av en handskriven skylt:

"Var försiktiga om ni provar kläderna - de är jättegamla!" - Okeeey!?!

Självfallet lockar det till att pilla på allt. O gammalt var det. Hängde en kostym(??) som snarare såg ut som något katten släpat in, möjligtvis att herr lodis på gatan utanför hade gått upp med sin enda kvarlevande (använd 4år i rad utan tvätt) och sagt  "du får'en för en tusenlapp!"


Senare, på våning 2 "råkade" vi händelsevis upptäcka stans kanske finaste snuskbutik. Där inne bjöds det på snärtiga underkläder, otroligt söta maid- o nurse-klänningar, böcker, rosa piskor o dildos, you name it... i PUB-huset!!! Kul grej säger jag. Generation granny lär väl få dåndimpen o tuppa av...




Resterande tid av veckan har gått åt till jobb. Event event event. Riviera-tema hit, StarWars-tema dit (Phil som Darth Vader o jag som Princess Leia, grymt kul!). O på lördagen blev det till att servera på Hovet under Carola o Liza Minelli's julshow. Vilken fest. För er som tror att jag lagt av med träningen så nej - efter konsertens slut fick vi släpa upp typ 7000 stolar för hovets läktartrappor, p-a-i-n in the ass (o rygg). Vid halv 2-tiden var jobbet så gott som avslutat... kvällen var det inte!

Jag och 3 av mina nyfunna jobbvänner hamnade på söder med varsin "afterwork"-öl, som inte hann bli mer än två - "det var mest en kö... där!" o klockan mitt i natta. Men det räckte gott o väl för en fnittertrip efter 12h arbete. Uppslöt gjorde 2 tokiga bollnäs-tomtar lagom till stängning. Vi ligger nu på en nivå av 6....

Så 6 stuvade in sig i en bil (visserligen en fullt rymlig audi), men ordet var KNOS! Det var ett ben här, en hand där, ett huvud mellan låren o en axel i sidan. Mitt heta förslag - att jag skulle ligga i bakluckan som hund, o skälla lite om polisen stoppade oss - smulades sönder o samman då utrymmet redan var överbelamrat me merchandise-prylar från konserten. Hur som haver så hamnade vi efter en tids körning ute i solna (?). På max, där vi efter div konversationer, observationer o toabesök insåg att ingen ändå skulle ha något att äta. Vi tog 12 ben o studsade över till Statoil. Eh, jag är inte så insatt... men ni vet, placet: Alla som é något hänger där!

Näe, klockan har tickat iväg. Time to hit the road! Sagan will be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0