Big n Juicy baby!

December 3, 2007

Like sand through the hour-glass - so are the days of our lives. En måndag har passerat, en måndag som fått agera lördag. Imorn väntar en söndag (eg tisdag men även den i substitut för helg då jag aldrig fick någon). Jobb jobb jobb. Trots en segstartad söndagsmorgon (igår alltså) på jobbet blev det till slut kväll. Fördrev denna, trött o hungrig på innebandyläktaren i vällingbyhallen. VBK hemmamatch. Hade kunnat sluta hur som helst men vart platt fall på tröskeln. Torsk med en boll i baken. APA! Kort o gott matchreferat: RÄTT så kärleksfattigt! 
Flirtade till mig middagssällskap av #14. Blev en mycket underhållande speed-date på fastfood-restaurangen som numera satsar mer på inredning än det som folk eg betalar för - maten. Efter en kvart fjorton dars velande beställdes en Big n Juicy plus mozzarella-sticks (copycat a la max mjaauu) och en McFeast&co. Medan jag glatt slafsade i mig min meny samt den stora högen av våra pommes så "nöjde" sig mitt sällskap efter halva sin burgare med ett:

"Big n Juicy - burgaren med smak av toalettpappersrulle" .
Well spoken!

Men nu är det inte riktigt såhär det går inte till i betongen, man kastar inte en hel halv burgare! Jag tog mig friheten att även tugga i mig lite av denna. Brödet slappt som en vinballe o burgaren... ja inte var den saftig iaf!  Går sedemera under det ärofyllda smeknamnet "avfallskvarnen - äter det som ingen annan vill ha" (sagt med vilt gestikulerande av gristryne). Tackar tackar...




Idag har varit en stört bra dag. Legat o myst i sängen me mamsingen hela dan, åtminstonde halva. Bacon n eggs till frulle. Hopp ner i säng, igen. Nåra sköna youtube-klipp (läs: björn gustafsson, parlamentet), finbesök av bigbro, lite skitsnack o en dusch senare drogs en rövare till v-by. Uppdrag "byta batteri i klocka". Självfallet glömdes klockan hemma (det var INTE jag!) så blev till att kika runt i affärer istället. Sprang som löptikar mellan byggnaderna (där tak inte existerar) för att slippa en genomsur look. Blev till slut en del spännande prytlar i shoppingbagen. Inne i matbutiken kom jag med det briljanta middagstipset - ostar (präst, cheddar, gryère) och marmelader (des figues, hallon/granatäpple, hjortron). Gudarna kunde inte kommit med ett bättre förslag. Kvällen var gjord! Kompletterade med lite scampi o vin o Zlatan-i-gatan, det vart en riktig höjdare!


Så jag blundar, och håller andan lite till... sen sover jag. Nog!

Love,

MξLAN


Kommentarer
Postat av: Anonym

MAX is the shit. Bojkotta donken!
Såg videon på fejjan förresten. Rowlig!
Nu är kl 3 och det är dags att nanna. Men först en dusch. Ska försöka att inte somna denna gång...

2007-12-04 @ 03:16:35
Postat av: m

I agree. Helt o fullt. Men nu är det så att inget Max infinnes i vby, o det var i dåläget en hårsmån från svält.. So hey, not much to do.

2007-12-04 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0